Gør det selv

Jeg har lige været på tre dages vandretur sammen med min svigerinde Hanne, noget vi gør med jævne mellemrum, når hovedet trænger til at blive tømt og ladet op med nye indtryk – gerne fra naturen.
Vi har prøvet lidt forskellige overnatnings måder; herberg på hærvejen, shelter og vandrehjem. Vi er nok kommet frem til, at overnatning, hvor der findes en madras passer os bedst,
Denne gang var det mig, der skulle planlægge en rute. Under min planlægning, sad jeg og brokkede mig til mine kollegaer over, at herbergene langs hærvejen ikke havde åbent endnu, mine kollegaer var flinke til at komme med input til alternative ruter. Vi endte med at gå fra Salling til Mors. Åbningsbilledet er taget fra Legindbjerg på Mors, et sted som varmt kan anbefales.
Under vores samtale i kantinen blev jeg mødt med en sætning, som jeg tit møder, når jeg fortæller om mine rideture eller vandreture. “Hvor er I friske, jeg ville ønske, at jeg fik gjort sådan noget.”
Jamen prøv lige at tænk over det; du får ikke lov til at slå en “ommer” eller har en gud, der holder længe åbent, som det Brune punktum synger om, i sangen “Kom lad os gå,” Så derfor så gør noget. Vent ikke på, at der skal opstå noget, der gør det muligt eller helt perfekt, for så kommer du til at vente længe, måske hele livet. Udforsk dagene, som de også synger i omtalte sang. På billeder under står Hanne og jeg på naturstien i Salling i stiv kuling – ikke perfekt, men alligevel en god tur, der lader alle batterierne op.

vandretur påske

Leave a Reply

