Move softly

Startbilledet på dette lille skriv er udsigten fra min hængekøje. Den hænger ud fra vores store birketræ og en stor pæl, som jeg gravede ned sidste sommer, netop for at kunne få en hængekøje. Dengang tænkte jeg, at nu skulle der andre boller på suppen, nu skulle der nydes.

Det blev der også. teenagere i alle aldre invaderede hængekøjen lige så snart vejret var til det, men jeg nåede aldrig lige til det med hængekøjen. Så snart vejret er til det, så skal jeg lige først…lave en køkkenhave, slå græsset,male vinduer og så videre også videre. Listen er uendelig, det kender du måske selv. Derfor tager jeg mig sjældent lige tid til at tage en pause i hængekøjen. Det gjorde jeg igår, og mens jeg hang der og vuggede stille frem og tilbage og solen varmede mine fødder, der blev jeg klar over – endnu engang – hvor vigtig der er at “move softly” gennem livet. At huske at tage sig selv pauser i livet, hvor man mærker at man er til og bare nyde.

Hængekøjen minder mig dagligt om at huske at nyde livet og ikke bare fylde det op med to do lister. Verden ville helt sikkert blive et bedre sted, hvis vi alle brugte lidt mere tid i hængekøjen og “moved softly” igennem livet.

Leave a Reply

